donderdag 17 september 2015

NFL Week 1, wat hebben we geleerd?

September? Wat wilt dit zeggen? Aha, de grote vakantie is gedaan en het schooljaar start opnieuw.
Niet iedereen vindt dit zo leuk. Maar er zijn ook enkele leuke dingen in september, vooral dan aan de overkant van de grote plas, namelijk in America!
Even denken...
Je hebt:
- Play-Off race van de Major League Baseball
- Volop Off Season in de NHL en NBA
- Start van het NFL seizoen

Over dat laatste wil ik graag wat meer vertellen. Ik ben namelijk een grote fan van de NFL ofwel National Football League. Voor diegene die niet weten waar ik het in godsnaam over heb, dit is American Football, die stoere gasten met hun shoulder pads, zwarte strepen onder hun ogen, helmen.
Btw mijn favoriet team zijn de Green Bay Packers.

Nuja, dit weekend was dus de start van het nieuwe NFL seizoen. EINDELIJK! Na maanden gezever over 'deflategate'... Weet trouwens nog iemand wat dit precies inhoud? Oh ja, die blowout die Indianapolis opliep in New England en iets over te weinig druk in een football... Zever, gezever zou onze goeie vriend Franky Loosveld zeggen!

Brady maakte vrijdag ochtend onmiddellijk korte metten met alle gerechtelijke procedures en bracht een pracht prestatie mee in de overwinning tegen de Pittsburgh Steelers.

Dan kwam football sunday. Oh wat een gemis was dat al die zondagen... En de zondagavond begon onmiddellijk met een clash tussen eeuwenoude rivalen Chicago Bears en Green Bay Packers. De Packers wonnen de game en zijn nu 1 overwinning verwijderd van een all time tie tussen beide franchises.

Wat me verder opviel was dat de Manning brothers wel eens een lastig jaar zouden kunnen hebben. Peyton toont echt wel z'n leeftijd. Hij is merkbaar veel kracht verloren. Eli daar en tegen, laat Seattle zien dat ze niet de enige zijn die questionable play-calling hebben. (zie laatste play van Super Bowl ILIX) Dus wat volgt is een overwinning van rivaal Dallas die eigenlijk niet meer had mogen komen.
Hiermee was de zondag dan ook afgelopen.

Monday night bevatte mooie affiches: Philly vs Atlanta en Minnesota vs San Francisco.
Philly heeft wat tijd nodig om die high-speed offense op rails te krijgen en Julio Jones van Atlanta is een echt beest!
Velen verwachtten van Minnesota dat ze potten gingen breken dit jaar, nu dat Adrian Peterson terug is. Maar dat viel toch wel tegen maandag avond. QB Bridgewater leek wat verdwaald in San Francisco, nochtans die defense is niet om zo veel schrik van te krijgen als dat hij vroeger was.
San Francisco zelf daar en tegen, had een horror offseason. Velen vertrokken, velen gingen op pensioen. Dit leek een ramp jaar te gaan worden. Carlos Hyde (hun RB) dacht daar anders over en overspoelde de Minnesota defense en zorgde er bijna eigenhandig voor dat vele twijfel weg drijft van San Francisco. Toch wordt het volgens mij erg moeilijk voor hen om de post-season te halen. Seattle heeft dan wel een valse start, ik verwacht ze toch om die divisie te winnen. St. Louis en Arizona zijn ook van een hoog niveau en beiden maken kans om een wildcard te pakken in de NFC.

Afsluiten wil ik graag met een korte blik op volgend weekend en een Super Bowl predictie.
Slechts één affiche springt er bij mij uit. Namelijk Seattle at Green Bay. Wordt het eindelijk de revenge van Green Bay voor alle kwelling die Seattle al veroorzaakt heeft? De ineenstorting tijdens de NFC Championship game ligt mij nog erg vers in het geheugen. Wat een pijnlijk moment was dat zeg. Een ander moment die mij te binnen schiet was een paar jaar geleden met de replacement refs, die interception van Green Bay die in de laatste seconden toch een touchdown?!?! werd gecalled voor Seattle. Voor de fans is dit een erg emotioneel geladen wedstrijd, maar voor de Packers zelf een wedstrijd met al mogelijk play-off implicaties. De wedstrijd zou kunnen beslissen over home field advantage in de play-offs.

Zoals beloofd eindig ik met een Super Bowl predictie. Green Bay Packers vs Pittsburgh Steelers. Heruitgave van Super Bowl ILV. Ofwel twee teams met erg veel succes geschiedenis. Pittsburgh de meeste gewonnen Super Bowls en Green Bay de meeste Championships (championships + Super bowls) Met hopelijk uiteraard mijn Green Bay Packers als overwinnaars.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten