woensdag 16 september 2015

Een echte nieuwe visie op de actualiteit.

Hallo iedereen!

Dit is voor mij een nieuwe ervaring, hierdoor moest ik wel de titel een 'nieuwe visie op de actualiteit' gebruiken. Mijn visie kan afwijken van anderen en soms misschien wel wat controversieel zijn. Graag wil ik vermelden dat het niet mijn bedoeling is om mensen of groepen mensen te kwetsen. Dit is gewoon mijn eigen mening.

Nu willen jullie vast wel weten waarover ik zal vertellen in mijn blog?
Wel zoals jullie vast wel al konden raden zal dit gaan over de actualiteit maar dan vooral zal ik commentaar geven over datgene wat mij vooral interesseert. Dit zal zijn: Politiek, binnenland- en buitenlandnieuws, sport, muziek, technologie, etc.

Ok, inleiding gegeven? Check! Laat ons dan maar beginnen met het eerste thema. Wat is er super hot right now in de actualiteit? Ja, u raadt het al, vluchtelingen. Aangezien alle media er de laatste weken al veel over verteld hebben, zal ik dit nog even achterwege laten. Ik zou graag even willen praten over 'Koning Voetbal'!
Oh ja het is weer die leuke tijd van het jaar, de Champions League staat voor de deur. Dit jaar wordt ons land vertegenwoordigd door AA Gent, trouwens de eerste keer in hun geschiedenis dat ze Champions League spelen! En jawel, onmiddellijk een goed resultaat. 1-1 tegen Olympique Lyon. Eerlijk gezegd, vooraf voor mij een verrassing. Gent eindigde de wedstrijd zelfs maar met 9. Hierbij wel vermelden dat de scheidsrechter niet van een echt Champions League niveau was, eerder niveau van de Belgische competitie. Soit, Gent heeft een punt. Sommigen noemen het een stunt. Ik vond juist dat als Gent een resultaat wou neerzetten, dat de thuismatch tegen Lyon het uitgelezen moment was. Na de match gezien te hebben, vond ik toch wel dat Gent verdiende op voorsprong te komen in de 1ste helft. Zeker met die reuze kans van Depoitre. In de Champions League krijgen kleinere ploegen, zoals Gent, niet overveel kansen. Dus je moet ze grijpen wanneer je ze krijgt. Het spreekwoordelijke 'deksel op de neus' kwam evenwel niet onmiddellijk. Na een terechte rode kaart van Brecht Dejaeghere werd het voor Gent plotseling wel erg moeilijk. Net voor het uur kwam het dan ook 0-1 achter. Maar nog geen 10 minuten later volgde de gelijkmaker van Gent op voet van Milicevic. Erg sterk van Gent, mooie goal. Al gaat de doelman van Lyon niet volledig vrijuit. Ster van Lyon miste in de slotminuten nog een penalty en dus was 1-1 de terechte uitslag.

Ziezo. We zijn aan het einde gekomen van de 1ste editie van 'een nieuwe visie op de actualiteit'. Hopelijk vonden jullie het leuk en mag ik jullie in de toekomst terug verwachten voor meer commentaar over de actualiteit.

Tot ziens!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten